Interviu cu Anca Ungureanu, Director Identitate şi Comunicare, UniCredit Bank
An de an, UniCredit Bank, partener oficial al FITS, promovează tema festivalului prin proiecte inedite care stârnesc interesul spectatorilor. De data aceasta suntem invitați în „Piața Prietenilor”, un spațiu special amenajat pentru conversații între prieteni, ca să redescoperim curajul copilăriei. Acesta fiind doar una dintre surprize. Am povestit mai multe cu Anca Ungureanu, Director Identitate şi Comunicare, UniCredit Bank.
Ne regăsim din nou la FITS și în acest an. E multă Prietenie aici.
Anca Ungureanu: Într-adevăr, în acest an FITS celebrează prietenia. După Frumusețe și Miracol, temele din anii trecuți, mi se pare mai mult decât binevenit acest îndemn al organizatorilor de a ne uita unii spre ceilalți cu prietenie. Includ aici dorința și efortul de a ne înțelege mai bine unii pe și cu alții, disponibilitatea de a ne asculta reciproc mai mult și mai des, de a neîmpărtăși emoțiile unii cu alții. Iar Festivalul Internațional de Teatru de la Sibiu mi se pare cadrul perfect pentru toate aceste lucruri.
De altfel, vedem cu toții prin oraș mesajele UniCredit pentru celelalte bănci care sunt partenere ale festivalului. Toate acest mesaje au la final „Cu prietenie”. Este cel puțin inedit.
Anca Ungureanu: Suntem parteneri la FITS de 21 de ani, iar asta este o relație pe care extrem de puține branduri o au cu un eveniment cultural în România. De fapt, acum chiar nu cred că mă pot gândi la vreun alt exemplu în sensul acesta.
O astfel de relație nu poate exista fără respect, firește, și fără înțelegerea faptului că efortul de comunicare a temei, de exemplu, trebuie să fie unul comun pentru a avea un impact cât mai mare. Noi, la UniCredit Bank, suntem alături de FITS inclusiv în acest fel, promovând tema din fiecare an în felul nostru.
Pentru această ediție ne-am gândit, așadar, să trimitem un mesaj de prietenie către ceilalți parteneri din domeniul în care ne desfășurăm activitatea, cu credința faptului că putem fi prieteni, nu doar concurenți, tocmai pentru că ne unește susținerea acestui minunat eveniment care este FITS. De altfel, cred ca este singurul eveniment cultural din Romania care are șase banci partenere. Si atunci, cu atat mai mult, a fost o idee care a avut un ecou pozitiv la ceilalți parteneri și vreau să profit de ocazie și să le mulțumesc pentru deschiderea de care au dat dovadă. Sper ca mesajele noastre să inspire pe toată lumea spre o mai bună înțelegere si prietenie.
Ce altceva mai pregătiți pentru publicul de la Sibiu la această ediție a FITS?
Anca Ungureanu: Ți-aduci aminte cum era când erai copil? Ți-aduci aminte cât de ușor era să iți faci prieteni? Vedeai un copil, îl măsurai rapid din priviri, îi aruncai un „vrei să fim prieteni?” simplu și gata! Cei mai buni prieteni. Nu te gândeai dacă „se face” sau „nu se face” asta, dacă e cool sau nu să faci tu primul pas.
Nu-ți pasa dacă aveți sau nu interese comune și nici nu te întrebai dacă „da bine” sau nu să fiți văzuți împreună. Nu. Pur și simplu te conectai cu el. Și o luai de acolo. Din păcate însă, undeva pe drum, odată cu trecerea anilor, am pierdut această abilitate de a ne conecta cu oamenii. Am început să construim ziduri în jurul nostru, a început să ne pese de ce zice lumea și să ne temem că vom fi judecați sau respinși. Făcând asta am pierdut bucuria simplă a apropierii de un om nou.
Piața Prietenilor este invitația UniCredit Bank la a redescoperi curajul copilăriei, îndrăzneala și naivitatea de atunci. Avem anul acesta, în Piața Huet, un spațiu special amenajat pentru conversații între prieteni. Știu că de obicei ne găsiți în Piața Mare, dar la această ediție tema ne-a inspirat un cadru mai intim, iar Piața Huet ni se pare un loc mai potrivit pentru discuții. Spatiul este amenajat împreună cu partenerii nostri de la Romanian Design Week, astfel că putem spune că Prietenia, în acest cadru, devine o adevărată instalație.
Continuăm, desigur, susținerea Fabricii de Cultură, care aparține, de acum, comunității, continuăm, de asemenea, să accesibilizăm navigarea prin cele peste 830 de evenimente din FITS, atât prin aplicația mobilă, personalizabilă, cât și prin revista-program, tipărită în mii de exemplare, astfel încât iubitorilor de arte ale spectacolului să le fie mai ușor să găsească informații și recomandări și să aleagă evenimentele la care dorescsă participe.
Recent, la o importantă gală ce are ca obiectiv recunoașterea meritelor și realizărilor instituțiilor financiare bancare și non-bancare din România, UniCredit Bank a obținut trei distincții – felicitări. Printre acestea, banca a fost recunoscută și ca „Cel mai vizibil susținător al culturii în 2023”. Ce înseamnă această recunoaștere pentru voi?
Anca Ungureanu: Cel mai important, cred, e o celebrare a echipei cu care lucrez și a partenerilor care ne dau ocazia de a face împreună proiecte memorabile care susțin și cresc constant, organic, comunitățile din România. Prin cultură, da, pentru că toate eforturile în această direcție, toate inițiativele pe care le sprijinim, reprezintă o formă de educație, iar o comunitate educată este mai puternică, mai unită, mai pregătită pentru provocări.
Este motivul cel mai important pentru care suntem alături de proiecte precum FITS, Romanian Design Week, Diploma sau Romanian Creative Week de la Iași– ca să le numesc doar pe cele mai ample dintre ele. Însă sunt zeci, mai mari sau mai mici, și cred că absolut fiecare dintre ele își pune amprenta în comunitatea pe care o adreseaza.