UniCredit Bank revine de mulți ani la Festivalul Internațional de Teatru de la Sibiu ca unul dintre partenerii principali ai evenimentului. În acest context, am stat de vorbă despre motivele, dar și despre formele de implicare în FITS. Interlocutoare ne-a fost Cătălina Roman, Identity & Communication Director la UniCredit Bank România.

UniCredit revine, și în acest an, ca partener al Festivalului Inter­național de Teatru de la Sibiu. Ce vă motivează să continuați această colaborare?

 Cătălina Roman: Avem toate argumentele pentru acest parteneriat care, la această ediție, împlinește 16 ani. În primul rând este preocuparea noastră, asumată la nivel de grup, pentru susținerea culturii, alături de edu­cație, dar nu exclusiv, apoi faptul că FITS este un eveniment de înaltă ținută, și nu doar la noi, ci la nivel continental și chiar mai mult.

Nu în ultimul rând, ne-am asumat această colaborare în fața comu­nității sibiene și a întregului public de la Festival și avem un proiect extrem de concret realizat la Sibiu împreună cu Festivalul, pe care îl continuăm an de an.

Este vorba despre Fabrica de Cultură UniCredit.

Cătălina Roman: Întocmai. Fabrica de Cultură repre­zintă pentru noi nivelul de implicare și responsabilitate asumat în cadrul acestui parteneriat cu Festivalul și, prin extensie, pentru că e vorba de o construcție sibiană, în cadrul comunităților – atât cea reprezentată de sibieni, cât și cea reprezentată de iubitorii artelor spectacolului.

De altfel, Faust a împlinit, de curând, 200 de reprezentații.

Cătălina Roman: Așa este, Fabrica de Cultură este casa acestui grandios spectacol, o producție artistică unică în România, pentru care vin și revin la Sibiu, și nu doar în timpul Festivalului, mii de oameni. Dar este, în egală măsură, și casa Prințesei deocheate, și casa Metamorfozelor, în sălile Lulu și Eugenio Barba, și în spațiul exterior. Însă proiectul Fabricii de Cultură depășește cu mult dimensiunea unui asamblu de săli de spectacole.

Ne puteți spune mai mult?

Cătălina Roman: Nu este un secret că planurile pentru Fabrică se extind pe termen lung și sunt foarte ambițioase. Împreună cu partenerii din acest proiect – cărora vreau să le mulțumesc pentru încredere – ne propunem ca aici să existe un Centru de excelență în artele spectacolului, cu săli de curs, bibliotecă, săli de repetiții, săli de conferințe și orice alte facilități sunt necesare pentru formarea și specializarea celor din domeniu. Până acolo, însă, ne străduim să aducem îmbunătățiri la nivel de confort pentru spectatori și artiști în fiecare an.

Dar Fabrica de Cultură nu este singura formă în care susțineți acestui Festival.

Cătălina Roman: Într-adevăr. Pe lângă asta, ca și la Fabrică, am încercat să îmbunătățim experiența festivalieră pentru public și, de trei ani, dezvoltăm și îmbogățim aplicația FITS pentru smartphone, cu programul complet, hărți și o variant de personalizare pentru fiecare spectator. Mai mult, de șase ani, realizăm și revista-program a Festivalului, într-un tiraj de mii de exemplare, cu programul complet dar și recomandări de evenimente, pentru că știm că uneori e dificil să navighezi prin cele peste 500 de propuneri pe care Festivalul le face.

Ce înseamnă pentru UniCredit, în context, tema din acest an a Festivalului, ”Arta de a dărui”?

 Cătălina Roman: Cred că ni se potrivește foarte bine, la fel ca tema de anul trecut, Pasiune. Pentru că punem pasiune în tot ceea ce facem, în tot ceea ce construim, în proiectele pe care le dezvoltăm alături de parteneri din zona culturii, cum e FITS, sau în cele de educație financiară și de antreprenoriat în industrii creative, cum e ”Academia Minților Creative”, care este un proiect propiu. Investim și în jurnalismul narativ și, din nou, în educarea publicului în acest sens, prin conferința Power of Storytelling organizată de DoR, ai cărei parteneri suntem, tot așa, de mulți ani, sprijinim podcastul ”Pe bune” și ”Creative Quarter Design Festival”, asta ca să menționez doar câteva din proiectele pe care le susținem.

Care este numitorul comun al acestor proiecte, din perspectiva băncii?

 Cătălina Roman: În primul rând, în cazul celor externe, misiunea și valorile pe care și le asumă. Pentru orice bancă, cel mai important capital este încrederea și, iată cum revin la FITS și la o altă temă a Festivalului, cea din 2016, Construim Încredere, așa cum credem noi că e bine, dincolo, desigur, de produsele noastre: prin educație, cultură și susținerea industriilor creative.

de Ruxandra Predescu

*articol apărut în Capital Cultural-ediție specială FITS 2019