Muzeul Naţional Brukenthal a păstrat şi în 2015 linia de activitate ascendentă, continuând tendințele anilor precedenți. Cu ajutorul expoziţiilor, proiectelor şi campaniilor, în cifre, bilanţul este unul tot mai pozitiv: 

Peste 40 de expoziţii temporare (organizate la sediile Muzeului şi în alte spaţii), care au acoperit segmente culturale diverse (artă, istorie, ştiinţe naturale, geologie, restaurare etc.). Exemple: Dürer după Dürer; Minoritatea germană din România – trecut şi prezent în Europa unită; 120 de ani de la deschiderea Muzeului de Istorie Naturală Sibiu (expoziţie aniversară); „Magia Restaurării” – 40 de ani de restaurare ştiinţifică (expoziţie aniversară); Keep it young. Keep it alive (în cadrul campaniei de conştientizare White Palace-Dark Story); White Palace-Dark Story (în cadrul campaniei de conştientizare White Palace-Dark Story); În căutarea Sophiei (prima expoziţie a Muzeului în Piaţa Mare din Sibiu); Lucrări de grafică de Günter Grass din colecţia Muzeului Naţional din Gdańsk; Aspecte ale civilizaţiilor bronzului şi fierului în spaţiul intracarpatic; Abstracţii ritmice – Expoziţie de pictură şi grafică, de Peter Connerth.

– 4 expoziţii online: 120 de ani de la deschiderea Muzeului de Istorie Naturala Sibiu; „Magia Restaurării” – 40 de ani de restaurare ştiinţifică; Aspecte ale civilizaţiilor bronzului şi fierului în spaţiul intracarpatic; În căutarea Sophiei.

– 3 proiecte cu finanţare nerambursabilă: I-Locate (finanţare europeană, cu desfăşurare în ianuarie 2014 – decembrie 2016), Tichia Verde: Management, Comunicare de Mediu şi Artă la Muzeul Naţional Brukenthal, Parohia Evanghelică şi Agenţia pentru Protecţia Mediului Sibiu (finanţat de Fundaţia Europeană de Mediu, cu desfăşurare între 2013-2015), În căutarea Sophiei (co-finanţat de Administraţia Fondului Cultural Naţional, derulat în septembrie-noiembrie 2015).

– Campania de conştientizare White Palace – Dark Story pentru restaurarea Palatului Brukenthal. În cadrul campaniei au fost organizate 4 evenimente (participarea la Târgul European al Castelelor Hunedoara, Noaptea Muzeelor în Palatul Brukenthal şi două expoziţii), 2 proiecte educative (împreună cu Liceul de Artă din Sibiu şi Departamentul de Jurnalism din cadrul Universităţii Lucian Blaga din Sibiu) şi 4 scurtmetraje (3 filme în cadrul campaniei şi 1 film ce documentează desfăşurarea proiectului). Petiţia pentru restaurarea Palatului Brukenthal a fost semnată de 17.520 persoane.

noaptea-muzeelor-800x533

Noaptea muzeelor

– 24 de contracte şi proiecte arheologice (lucrări de supraveghere arheologică, de diagnostic arheologic şi de arheologie preventivă).

– Activităţi educative: MNBrukenthal a derulat 18 proiecte proprii şi s-a implicat în Programul naţional Şcoala Altfel, totalizând un număr de 17.791 vizite în muzeu.

– 2 premii: Travelers` Choice 2015/ Alegerea călătorilor în 2015, acordat de TripAdvisor (care este primit anual de mai puţin de 1 % dintre destinaţiile turistice listate pe acest website); Premiul Lorenzo il Magnifico la Bienala de la Florenţa, acordat lui Ilie Mitrea.

– Numărul de vizite la sediile muzeului şi în expoziţii deschise în alte spaţii: 403.555 vizite. Cele mai vizitate spaţii au fost: 1. Galeriile de Artă Europeană şi Românească, 2. Muzeul de Istorie Naturală, 3. Muzeul de Istorie, 4. Expoziţia Reptile vii.

În anul 2014, MN Brukenthal a înregistrat 366.531 vizite. Numărul de vizite online: 799.323, acestea fiind înregistrate pe: website-ul oficial al Muzeului (400.000 vizite), pagina de facebook a Muzeului (327.229 vizite), pagina de facebook a Muzeului de Istorie Naturală, blogul Muzeului de Istorie Naturală şi pe aplicaţiile Primăriei Sibiu: Eventya, calendar cultural. S-au înregistrat 538.719 vizite online, creşterea din 2015 datorându-se, în principal, eforturilor de diseminare a informaţiei realizate în cadrul campaniei de conştientizare White Palace – Dark Story.

Emisiunea filatelică dedicată Muzeului Naţional Brukenthal  Romfilatelia dedică Muzeului Naţional Brukenthal prima emisiune de timbre din 2016, realizată sub genericul Iubeşte arta! Muzeul Naţional Brukenthal. Programul filatelic reuneşte patru tablouri ce aparţin pictorilor flamanzi: Marinus Claeszoon van Reymerswaele (1490 – 1546), Sf. Ieronim în scriptoriu Abraham Janssens van Nuyssen (c.1567 – 1632), Ceres, Bacchus şi Venus Roelant Savery (1576 – 1639), Leul în faţa peşterii Jan Fyt (1611 – 1661), Natură moartă cu fructe şi papagal. Proiectul cuprinde timbre în valoare de 4,70 lei, 5,00 lei, 7,60 lei şi 9,10 lei, disponibile spre vânzare din 6 ianuarie a.c., în magazinele Romfilatelia.