Vernisajul celei de-a 3-a ediții a Salonului Școlii de Fotografie „Image Art” a avut loc ieri, în Sala de Expoziții Temoprare din Palatul Brukenthal.
Organizată de curatorii Adrian Luca și Daniel Bălțat, expoziția prezintă 71 de lucrări realizate de 41 de fotografi. „Mă bucur că am reușit să ne păstrăm promisiunea pe care am făcut-o anul trecut, aceea de a continua să promovăm tinerii fotografi și absolvenți ai Școlii de Fotografie Image Art. În anul acesta am observat că avem și o serie de fotografi care sunt oarecum renumiți în rândul nostru și asta nu poate decât sa ne bucure”, a spus Adrian Luca.
Cele trei categorii tematice care au stat la baza selecției, regăsindu-se totodată în structura pe săli a expoziției, sunt peisajul, portretul și structura arhitectonică. „E foarte important ca tinerii fotografi să aibă feedback, altul decât cel de pe internet, unul real din partea celor care sunt acum, aici. E important ca ei să își vadă fotografiile tipărite și întinse pe perete, pentru că percepția asupra imaginii este cu totul alta. Legătura între privitor și fotograf este una mai directă, mai reală, mai palpabilă, față de imaginea văzută pe un ecran fugitiv, într-o pauză de cafea. Aici savurați imaginile”, a mărturisit Daniel Bălțat.
Dacă reușești să menții atenția unui privitor timp de cinci secunde, lucrarea respectivă, zice-se, că ar fi bună.
Selecția lucrărilor expuse a fost realizată de Fred Nuss și de Daniel Bălțat, în urma primirii unui număr impresionant de 450 de fotografii. „Vreau să vă întreb dacă ați văzut fața unui șef bucătar care a făcut niște minuni și le-a servit la masă unor înalte personalități? Este acea mulțumire suflteteasă, pentru că a reușit să-i impresioneze pe acei oaspeți…Asemena lucruri se întâmplă și aici. Se spune, în limbaj fotografic, că dacă reușești să menții atenția unui privitor timp de cinci secunde, lucrarea respectivă, zice-se, că ar fi bună. Fiecare imagine trebuie să aibă un cârling (nevăzut, bineînțeles), care să te atragă și care să îți pună întrebări: uite ce a făcut omul ăla, uite cum a făcut, Dumnezeu știe pe unde, cum a coborât să facă o asemenea imagine. Această artă este echivalentă cu celălalte arte. Un sculptor sau un pictor are aceleași preocupări – înainte de a apăsa pe trăgaci, trebuie gândite”, a adăugat Fred Nuss.
Dragoste cu sila nu se poate face, și în fotografie nicidecum.
Proiectul expozițional își propune promovarea artei fotografice și încurajarea celor care doresc să privească lumea prin lentila aparatului de fotografiat. „La acești cursanti, la care am participat de la primul curs și până la ultimul, îmi puneam întrebarea: oare ce va ieși din asta? Unii dintre ei nu au mai pus mâna pe aparatul de fotografiat. La urmă, când mi-au prezentat imaginile, am rămas cu gura căscată. Iată efectul unei școli bine gândită. Au fost imagini care au putut sta în rândul altora trimise la Salonul Internațional de Artă Fotografică, asta dovedește că această școală și-a atins scopul. Dragoste cu sila nu se poate face, și în fotografie nicidecum. Deci, pasiune, pasiune și iar pasiune. Îi îndemn pe toți cei care au absolvit acest curs să facă bine să își dea seama că pot atinge un nivel care să îi onoreze și la Saloanele Internaționale de Artă Fotografică”, a încheiat Fred Nuss.
Expoziția se poate vizita gratuit și este deschisă până în 3 iulie 2016.