Investiţiile pe termen lung în cultură au ca efect educarea unei comunităţi, iar FITS este cel mai bun exemplu din Sibiu, care dăinuie de 30 de ani. O structură importantă a festivalului sunt partenerii și sponsorii, care au ales să investească în cultură, în oameni, în educație. UniCredit Bank este ParteDinMiracol, în fiecare an. Am povestit cu Anca Ungureanu, Director Identitate şi Comunicare, UniCredit Bank.
UniCredit Bank este unul dintre partenerii FITS cu cea mai lungă tradiție în susținerea festivalului.
Anca Ungureanu: Într-adevăr, în 2023 sărbătorim nu doar a 30-a ediție FITS, ci și 20 de ani de parteneriat UniCredit cu acest eveniment unic, drag nouă tuturor. Această lungă colaborare dintre noi dovedește exact ce ne dorim de la un parteneriat: să fie pe termen lung și să evoluam împreună de la an la an, cu responsabilitate și cu certitudinea de mai bine pentru toți cei implicați.
E viziunea noastră atât în ceea ce privește clienții, cât și parteneriatele pe care le avem în zona de sustenabilitate, antreprenoriat, educație, cultură – ca să numesc aici doar ariile majore în care ne implicăm pentru comunitate.
Când priviți spre ultimii douăzeci de ani, de când sunteți alături de FITS, care sunt cele mai importante momente care vă vin în minte?
Anca Ungureanu: La FITS, fiecare an a însemnat momente importante și speciale. Tot ce am clădit împreună cu FITS a avut mereu în centru comunitatea sibiană și pe iubitorii de teatru. Ne-am străduit constant să le oferim o experiență mai bogată și mai plăcută în cadrul Festivalului.
Aș aminti doar câteva dintre lucrurile pe care le facem la Fabrica de Cultură, un spațiu de suflet, pentru care ne-am luptat împreună cu echipa FITS să rămână deschis spectacolelor și în care, an de an, sunt puse în scenă spectacole valoroase. Aplicația mobilă FITS, promovarea festivalului în outdoor, revista-program cu recomandări, pe care o distribuim gratuit spectatorilor, în mii de exemplare, sunt alte exemple de acțiuni cu care ne-am implicat în festival.
Ați obișnuit publicul cu intervenții inedite în cadrul festivalului, în zona artelor vizuale. Ce proiecte pregătiți pentru acest an și unde le va putea publicul vedea?
Anca Ungureanu: Așa este, evenimentele pe care le-am propus publicului ca parte din acest parteneriat și în acord cu temele FITS s-au bucurat de aprecierea și participarea spectatorilor. Așa s-a întâmplat cu Copacul care dăruiește, Zidul Speranței sau instalația realizată anul trecut împreună cu Apparatus 22, A TOTEM TO FRUMIRIA.
Pentru acest an am pregătit din nou ceva excepțional alături de echipa Mânădelucru și arhitectul Dorin Ștefan. Este vorba de o instalație – Mirror Your Community – care va fi amplasată în dreptul Casei Albastre și care este realizată din oglinzi. Ne-am gândit că fiecare dintre noi suntem #ParteDinMiracol și oricine va interacționa cu instalația propusă de noi se va vedea pe sine, dar va putea vedea în spatele său și Piața Mare din Sibiu oglindită, trecătorii, bucuria și emoția care ne înconjoară pe toți la Sibiu, în timpul Festivalului.
Suntem #ParteDinMiracol, iar miracolul e în noi, în fiecare dintre noi, și vrem ca toți cei care vor trece prin Sibiu între 23 iunie și 2 iulie să știe acest lucru. Asta este Mirror Your Community!
Cum se reflectă implicarea UniCredit Bank în diferitele proiecte culturale și educaționale, în relația cu clienții UniCredit? Ce alte proiecte culturale de anvergură susțineți în România?
Anca Ungureanu: Ne implicăm în proiecte care stimulează potențialul oamenilor, al companiilor și comunităților, în așa fel încât să se dezvolte armonios și sustenabil. De altfel, sustenabilitatea există în cultura UniCredit, la orice nivel: de la parteneriatele externe până la proiectele de comunicare internă. O altă direcție pe care o considerăm extrem de importantă este educația, și ne concentrăm să ajutăm cât mai mult, în special pe zona de educație antreprenorială.
Dintre proiectele foarte mari în care suntem implicați, o să amintesc Romanian Design Week și Diploma, alături de care suntem de peste 10 ani, Romanian Creative Week, de la Iași, care crește foarte frumos de la ediție la ediție, Brand Minds, Weekend Sessions sau Techsylvania de la Cluj. Suntem, de asemenea, alături anul acesta de Timișoara, Capitală Europeană a Culturii, alături de Fundația Triade, Attila Kim Architects și Jecza Gallery, unde avem un minunat proiect expozițional, „după SCULPTURA/SCULPTURA după”, dar susținem și două festivaluri cu tradiție în orașul de pe Bega: JazzTM și Plai.