Asociația Română pentru Promovarea Artelor Spectacolului (ARPAS) aduce spectacole de teatru în săli de clasă prin proiectul „Teatru contemporan în săli de clasă”.

Echipa, formată din dramaturgul Elise Wilk și mediatorii de proiecte pentru copii și tineri Ioana Gonțea și Ciprian Marinescu, își propune să implementeze în cinci teatre pentru copii și tineret din România un format nou de teatru, foarte răspândit în spațiul german, Klassenzimmerstücke – spectacole special concepute pentru a fi jucate în sălile de clasă.  Cele cinci teatre din Transilvania care participă sunt Alba-Iulia – Teatrul de Păpuși “Prichindel”, Târgu-Mureș – Teatrul “Ariel”, Oradea – Teatrul “Arcadia”, Brașov – Teatrul “Arlechino” și Sibiu – Teatrul GONG. În cadrul proiectului patru studenți masteranzi la Regie de Teatru ai Universității de Arte din Târgu-Mureș (Cosmin Panaite, Claudia Machedon, Roxana Marian, Simona Țăruș), respectiv Licență anul III la Universitatea Națională de Arta Teatrală și Cinematografică „I.L. Caragiale”, București (Bianca Oprea) vor monta, la aceste cinci teatre, câte un spectacol destinat sălilor de clasă.

În pregătirea acestui concept, nou în România, dramaturgul Carsten Brandau a susținut în luna aprilie o serie de workshop-uri online cu regizorii implicați.

Primele două spectacole din acest proiect vor avea premiera pe 5 și 6 mai:

”Arca lui Noe” – Brașov (Teatrul “Arlechino”)

Regia: Roxana Marian

Distribuția:

Noe: Cecilia Negru

Eu: Anca Badea

Tu: Alexandra Dumitrescu

”Tati e trăsnit” – Alba-Iulia (Teatrul de Păpuși “Prichindel”)

Regia: Claudia Machedon

Distribuția:

Mădălin Costea

Iulian Costea

Spectacolele incluse în „Teatru contemporan în săli de clasă” au la bază piese de teatru germane contemporane pentru copii și adolescenți între 6 și 14 ani, care au fost selectate și sunt traduse din limba germană de Elise Wilk și Ciprian Marinescu. Producțiile realizate vor rămâne în repertoriile teatrelor partenere, care își vor diversifica astfel oferta artistică cu spectacole realizate special pentru mediul școlar, pe o formulă internațională verificată și sedimentată. Proiectul se va finaliza cu o discuție publică desfășurată, la care vor fi invitați, pe lângă participanții în proiect, experți în teatrul pentru copii din Germania, precum și cu publicarea textelor traduse într-un volum electronic la editura LiterNet.