Compania americană de jucării Mattel, cea care produce cunoscutele păpuși Barbie, marchează Ziua Internațională a Femeii printr-o campanie ce-și dorește să inspire fetele să creadă în visurile lor, „Inspiring Women”.

Angajații companiei au realizat 17 modele de păpuși Barbie ce reproduc personalități feminine contemporane sau din istorie. Păpușile sunt disponibilie pentru pre-comandă și vor putea fi achiziționate în lunile următoare.

Amelia Earhart, Frida Kahlo și Katherine Johnson, în varianta Barbie. Sursă foto: Huffingtonpost

Printre personalitățile care au o replică Barbie se numără Frieda Kahlo, artistă mexicană, recunoscută pentru stilul său unic de a picta și ideile puternic feministe, Amelia Earhart, prima femeie aviator care a traversat în zbor Oceanul Atlantic sau Katherine Johnson, considerată o deschizătoare de drumuri pentru femeile de culoare în domeniul matematicii, care a calculat zeci de traiectorii pentru zborurile NASA, inclusiv pentru Apollo 11, în 1969. De altfel, Johnson, în vârstă de 99 de ani, a colaborat cu reprezentanții companiei Mattel în realizarea păpușii care o reprezintă.

Fiecare păpușă va fi vândută cu informații educative, transmit reprezentanții Barbie.

„De-a lungul timpului, fetele s-au putut juca cu Barbie reprezentând diferite ipostaze ale femeii. Suntem bucuroși și aducem în atenția lor și alte modele inspiraționale, din lumea reală, să le reamintim că pot fi orice își doresc”, a declarat pentru Huffingtonpost, Lisa McKnight, vicepreședinte și general manager Barbie.

Vicky Martin Berrocal, Xiaotong Guan, Bindi Irwin, Sara Gama, Chloe Kim, Martyna Wojciechowska, Nicola Adams OBE, Yuan Yuan Tan, Patty Jenkins, Hélène Darroze, Hui Ruoqi și Leyla Piedayesh (PRNewsfoto/Mattel)

Printre „eroinele” contemporane care au o copie Barbie sunt și Chloe Kim, snowborder, câștigătoarea unei medalii de aur la Jocurile olimpice de iarnă din acest an, regizoarea Patty Jenkins și Bindi Irwin, fiica lui Steve Irwin. De asemenea, regizoarea Ava DuVernay, actrița Emmy Rossum, balerina Misty Copeland și gimnasta olimpică Gabby Douglas.

Într-o declarație publică, reprezentanții companiei Mattel spun despre Campania „Inspiring women” că „pune în discuție percepțiile asupra inteligenței, a capacităților, sexualității și puterii unei femei.” De asemena, noile medele de Barbie sunt „o inspirație pentru fetițele care până acum nu au regăsit modele și din domeniul sportului sau culturii”, adăugând că speră ca păpușile să le arate fetelor că pot fi orice își doresc.

Sursă foto reprezentativă: Veja