Atunci când fumătorii se plimbă pe lângă anumite panouri publicitare din Stockholm, capitala Suediei, se întâmplă ceva ciudat: panourile publicitare încep să tuşească.

Forma inovatoare de publicitate este finanţată de un lanţ farmaceutic suedez cu scopul de a încuraja fumătorii să se lase de acest obicei nociv.

La prima vedere, ecranele digitale, amplasate  în faţa staţiilor de metrou, prezintă o fotografie a unui model cunoscut. Dar, atunci când un fumător se află în apropiere sau se plimbă prin faţa panoului cu ţigara aprinsă, modelul se mişcă brusc şi tuşeşte, vizibil iritat de fumul de ţigară. După aceea, imaginea de pe panou se schimbă din nou, oferind publicului o gamă variată de produse farmaceutice Apotek Hjartat destinate persoanelor care vor să se lase de fumat.

Akestam Holst, agenţia publicitară din spatele campaniei, a creat acest efect prin instalarea în panoul publicitar a mai multor detectoare de fum.  Aceştia au ales o locaţie unde oamenii fumează des, Piaţa Odenplan din Stockholm. Agenţia a filmat reacţiile fumătorilor. Unii au fost surprinşi,  alţii au izbucnit în râs. Rezultatul a fost postat online şi a devenit viral.

Reacţiile au fost în mare parte pozitive

„Scopul nostru a fost să deschidem discuţia despre acest subiect, să documentăm şi să înregistrăm reacţiile, să încurajăm populaţia să ducă o viaţă sănătoasă”, a declarat Fredrik Kullberg, director de marketing la Apotek Hjartat. „Reacţiile au fost în mare parte pozitive”, a adăugat acesta. „Am lansat această iniţiativă cu scopul de a ajuta oamenii în privinţa uneia dintre cele mai obişnuite hotărâri care se ia odată cu intrarea în noul an: renunţatul la fumat”, a declarat Ida Persson, purtător de cuvânt al agenţiei Akestam Holst.

Potrivit Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii, peste 20% dintre suedezii cu vârste peste 15 ani fumează. De asemenea, tutunul mastecabil este extrem de popular în Suedia. Este a doua oară în mai puţin de două luni în care firma Akestam Holst atrage atenţia lumii întregi. În luna decembrie 2016, agenţia publicitară a realizat o campanie pentru firma Ikea, redenumind piesele de mobilier cu numele celor mai obişnuite nelinişti şi griji ale omului

Pat Ikea - Cum să ai o relaţie fericită

Pat Ikea – Cum să ai o relaţie fericită

Sursă: money.cnn.com