Te invit la un exercițiu. Nu vei transpira, nu îți vei pierde răsuflarea. Dimpotrivă. Este foarte posibil să o (re)găsești. E mai mult un exercițiu de înțelegere.

Este foarte posibil ca următorul scenariu să se potrivească cu o zi obișnuită din viața ta. Sunt ore bune în care stai pe scaun, în fața unui birou, deasupra tastaturii. Ochii fix în lumina monitorului, umerii ridicați. Creierul, la turație maximă. Mai miști capul dintr-o parte în alta că parcă „te ține”. Mai scapi câte o vorbă de duh. Te-ncrunți și, ca la concurs, strângi cât de multă tensiune poți în mușchii feței, ai spatelui, gâtului, pieptului, coapselor. Și parcă și degetele se blochează de la atata apăsat pe butoane. Stai așa cât e nevoie. Sau cât trebuie. Câteodată și mai mult. Uiți de tine. Singurul moment în care îți asculți corpul este când mergi la baie. Sau să mănânci. Faci asta 8 ore sau mai mult, pe zi, 5 zile sau mai multe, pe săptămână, luni, ani. Știi câte scări sunt până la parter, dar nu și câți pași până în fața blocului. Nu ai timp. E târziu și nu a luat-o nimeni pe aia mică de la școală. Trăiești în viteză. Nu ai când să asculți, să observi. Nici pe alții și nici pe tine. Ești absent…

Acum, oprește-te. Ia o pauză. Stai liniștit timp de 5 minute. Desprinde-ți degetele de pe taste, îndreaptă-ți spatele (ușor, că sigur doare) și stai degeaba. Oare cum o fi? Să stai degeaba? Odihnește-ți mintea. RESPIRĂ. Închide ochii, să te vezi doar pe tine. Taci și ascultă. Așază bine tălpile pe sol, împinge și ridică-te (deschide ochii, birourile au colțuri ascuțite) și plimbă-te. Du-te lângă geam. Observă. RESPIRĂ. Odihnește-te. Ai timp. Poți chiar să exagerezi și să cobori până jos, să suni pe cineva. Oricum ți se pare că munca îți ocupă tot timpul. Și parcă îți amintești cât de bine îți face să asculți vocea cuiva drag.

E bine. Parcă te „desfaci”. Și ai și zâmbi un pic, așa. Și, deși ți-e teamă s-o recunoști, parcă îți mai vine puțin cheful de viață. Și parcă ai merge și pe jos până acasă, azi. Oricum s-a mai îmblânzit vremea și nu mai ai motive să te ascunzi în mașină, de frig.

E și mai bine. Te gândești la tine. ȘI la tine, după mult timp.

Felicitări! Ai terminat exercițiul. Nu ai transpirat și nici nu ți-ai pierdut răsuflarea. Și sigur ai înțeles.

Scurtă reamintire

Suntem într-un moment în care trăim pe repede înainte, în care corpul nostru nu se mai mișcă așa cum a fost el construit să o facă. Într-un moment în care uităm de noi și de sănătatea noastră. Toate acțiunile noastre de peste zi ne afectează corpul, ne afectează POSTURA. Ne trezim cocoșați, cu dureri de gât și de spate. Ne dor genunchii, umerii. Și suntem, parcă, mai puțin veseli. Suntem mai ușor de „doborât”, fizic și emoțional. Purtăm cerul pe umeri când ar trebui să ne bucurăm de el.

Logo-postural alignament

POSTURA corectă e importantă. Starea noastră generală de bine depinde de postura noastră. E frumos și încurajator să privești înainte, cu încredere și să spui asta cu toată ființa ta. Ai observat că atunci când ești trist, se vede, iar atunci când ești vesel, la fel? Ai observat cum îi influențezi pe cei din jur, în ambele situații? Fă un exercițiu, la o ieșire cu prietenii sau la o ședință. Sau observă-i pe ceilalți. Comunicăm și așa, nu doar prin cuvinte.

Postural Alignment, antrenament și conștientizare

Se vede tot ce ai acumulat în anii din urmă, din copilărie până în prezent. Sunt „obiceiuri” care ți-au „tulburat” postura.

Din fericire, postura poate fi „reeducată”. Postural Alignment (PA) by Tiberiu Vintiloiu este programul care te poate ajuta să-ți „liniștești” coloana. Și mintea. Este un produs nou, dezvoltat la nivel național și care din acest an poate fi accesat și la Sibiu.

Conceptul are rădăcini străvechi în practici de aliniament, echilibru, autodezvoltare și eliberare.

Antrenamentul PA integrează mișcări și poziții din practica Yoga, Pilates, Functional Training, Fitness și Animal Flow. Obiectivul este de a obține o postură corectă prin întărirea musculaturii și alungirea coloanei vertebrale. Urmărește reconectarea legăturilor neuro-musculare, o mai bună poziționare și conectare musculară, creșterea flexibilității și un control mai bun al mișcării, aptitudine mărită în mișcări și lipsa durerii muscular-articulare. Ameliorează hernia de disc, durerile de spate, durerile de gât și durerile de șold.

Mai multe informații puteți găsi pe posturalalignment.ro. Iar pentru o evaluare posturală la Sibiu, contactați Adela Cândea, antrenor licențiat Postural Alignment, la numărul de telefon 0747.359.880 sau la adresa de e-mail adelacandea@gmail.com.

 

 

P.S.: Nu uitați să repetați exercițiul în fiecare zi. Pentru voi.

*advertorial